Kaip kurti įmonės naujienas?

Rita Saunorytė Norutienė, Komunikacijos konsultantė, Chestnut vadovė

Neretai tenka susidurti su įmonėmis, kurios norėtų, supranta, kad reikėtų, bet nežino, apie ką galėtų komunikuoti. Dažniausiai tai būna gamybinės ar technologinės įmonės, kurios sėkmingai išaugo, joms puikiai sekasi, natūraliai kyla poreikis ir atsiranda resursų, kuriuos galima skirti komunikacijai.

Šiandieninis komunikacijos kanalų pasirinkimas tam suteikia ir visas technines galimybes – Facebook Instagram ar LinkedIn profilį susikurti galima per valandą. Daug didesnis uždavinys – kaip generuoti nuolatinį naujienų srautą, kuris tikslingai formuotų įmonės įvaizdį ir kurtų pridėtinę vertę.

Kai diena iš dienos darai savo darbą – siuvi, konstruoji, dažai, augini, valai, nuomoji ar parduoti – žinai kiekvieną šios veiklos niuansą, tai tampa kasdienybe. Natūralu, kad tuomet pagalvoji – nieko naujo pas mus nevyksta. Naujienomis tampa tik tokie reikšmingi įvykiai, kaip veiklos jubiliejai, šventės ar koks tikrai išskirtinis užsakymas. Būtent tokiomis progomis dažniausiai ir būna kreipiamasi į komunikacijos konsultantus pagalbos šias naujienas paskelbti.

Nors iš tikrųjų viskas yra kiek kitaip.

Aplinkiniams daug įdomiau žinoti, kaip jūs padarote rožytes ant torto ar kad sugalvojote tam naują, geresnį būdą, o ne tai, kad tortus kepate jau 10 metų. Ir kai komunikacijos specialistas tokiai įmonei pataria bent kartą per mėnesį paskelbti svarbesnę naujieną apie įmonės veiklą, dažnas vadovas nuoširdžiai pasako: „Mes neturime tiek naujienų – apie ką mes tiek dažnai komunikuosime?“

Naujienų turi kiekviena įmonė – daug ir įdomių, tereikia išmokti jas pamatyti. O pamačius – tinkamu būdu ir forma papasakoti apie tai kitiems.

Taigi, kai kalbėti norisi ir suprantate, kad jūsų įmonei jau to reikia, bet nežinote, apie ką, štai jums keletas paprastų patarimų, kurie padės kurti jūsų įmonės naujienas ir nuosekliai rašys jūsų veiklos istoriją:

  • Technologijos. Pasakokite, kokias žaliavas naudojate: iš kur atsivežate odas, sviestą ar dažus, kaip jas susiuvate, kaip minkote tešlą, kokiais būdais galite uždengti fasadą ar kuo jaučio širdies pomidoras skiriasi nuo avietinio. Kuo vienas grąžtas pranašesnis už kitą, kaip jis padeda dirbti kokybiškiau ir sparčiau.
  • Procesai. Parodykite vizualiai, kaip vyksta jūsų gamybos procesai – jums tai kasdienybė, o kitiems labai įdomu ir įspūdinga pamatyti, kaip gaminamas stalas, surenkamas automobilis ar kepama duona.
  • Komanda. Parodykite ir supažindinkite, kokie nuostabūs specialistai ir puikūs žmonės dirba jūsų kolektyve. Ką jie mėgsta veikti laisvalaikiu? Kas jiems atrodo svarbiausia darbe ir gyvenime? Tokį įrašą feisbuke pamėgs ne tik jūsų darbuotojo draugai ir artimieji, bet ir klientai, partneriai ar potencialūs darbuotojai – visiems smagu žinoti, su kokiais žmonėmis jie turi reikalų.
  • Partneriai. Pristatykite savo partnerius, tiekėjus ar klientus – visi šie žmonės prisideda prie jūsų įmonės sėkmės ir užima svarbią vietą jūsų įmonės istorijoje. Draugystė su socialiniais partneriais ir bendra veikla, parodo, kad sugebate matyti plačiau, esate rūpestingi ir turite daugiau gebėjimų, nei tik atlikti savo tiesiogines funkcijas. Aplankykite vaikų ar neįgaliųjų dienos centrą, įsigykite iš jų kalėdinių dovanų, pasikvieskite į žygį, duokite kraujo, išklausykite pirmosios pagalbos pamoką, susitikite su menininkais arba tiesiog paklauskite savo kolektyvo – ką jie norėtų šiemet nuveikti gero ir smagaus. Galbūt tai jiems suteiks prasmės, kurios dažnai pritrūksta po ilgų metų darbo.
  • Įdomybės. Bet kokie jūsų įmonės veiklos užkulisiai ir įdomios detalės atkreipia dėmesį ir kelia smalsumą – žmogaus dydžio padanga, kamanės, apdulkinančios agurkus, – labai nedaug žmonių su tuo susiduria kasdien, bet, patikėkite, sužinoti labai norėtų.

Taigi, naujienų turi kiekviena įmonė – daug ir įdomių, tereikia išmokti jas pamatyti. O pamačius – tinkamu būdu ir forma papasakoti apie tai kitiems. Kaip tai daryti? Svarbiausia – kokybiškai. Kaip kad rimtai nežiūrite į tuos konkurentus, kurie kreivai prisiuva rankoves, taip ir jūsų įmonė nebus vertinama profesionaliai, jei žinutės feisbuke bus nesuprantamos, su klaidomis ar be atitinkamų nuotraukų ir iliustracijų.

Pabandykite dar šią savaitę iš interneto pasiskolintos nuotraukos ar straipsnio pasidalinimą pakeisti originalia savo įmonės naujiena. Nes tik jos jūsų įmonei iš tikrųjų kuria gerą įvaizdį ir vertę.

Komentaras pirmą kartą publikuotas vz.lt