Jūsų įmonę gali išgelbėti socialinė atsakomybė

Rita Saunorytė Norutienė, Komunikacijos konsultantė, Chestnut vadovė

Prieš 50 metų įmonės vidutiniškai gyvuodavo 60 metų. Dabar – vos 14 metų. Žinoma, vidurkį smarkiai muša startuoliai, kurių išgyvenimo procentas itin mažas. Tad jei jūsų įmonei jau daugiau nei dešimt, nebūtinai turėtumėt pradėti jaudintis, kad artėja pabaiga. Vis dėlto, jei per pastaruosius 10 metų nieko esminio savo įmonėje nepakeitėte – jums išties vertėtų susirūpinti.

Nes gali būti taip, kad dar po kelerių metų jūsų produktas, paslaugos ir pati organizacija bus tiek išsikvėpusios, kad nebeatlaikys konkurencijos. O gyvenimas judės į priekį dar greitesniu tempu nei šiandien, jūsų prekes ir paslaugas turintys pirkti reiklūs milenialsai nesivaržys ir be gailesčio atsuks nugarą, jei jūsų vertybės nebesutaps.

Tad ką gi daryti? Atsakymas paprastas – keistis. Ir lengviausia tai daryti keičiantis kasmet po truputį, tuomet tai nėra toks jau skausmingas procesas. Esminis klausimas – į kurią pusę judėti?

Tad ką gi daryti? Atsakymas paprastas – keistis.

Rita Saunorytė Norutienė

Štai čia turime sugrįžti prie socialinės atsakomybės. Tai vienas iš atsakymų, kuris įmonėms gali padėti išgyventi ilgiau nei konkurentams.

Kaip gi – tai juk visai nesusiję dalykai, sakysite? Padėsiu vaikams ar šuniukams, sodinsiu medžius ar rinksiu šiukšles, skatinsiu vaikščioti laiptais, o ne naudotis liftu, ir tai man padės išlikti? Nesąmonė!

Taip, būtent tai jums gali padėti išlikti. Tik tam neužteks surengti socialinės akcijos, kuria iš tikrųjų tik norite pasireklamuoti, o vaikų ar šuniukų gerovė jums iš tiesų visiškai nerūpi. Neužteks kartą per metus sudalyvauti akcijoje „Darom“ ir pasiskelbti nuotraukas socialiniuose tinkluose. Neužteks ir prieš Kalėdas paaukoti solidžią sumą nevyriausybinei organizacijai, kurie padeda ne tokiems sėkmingiems žmonėms.

Padės tuomet, kai socialinės atsakomybės tikslas sutaps su jūsų įmonės tikslu ir keis jūsų produktus, paslaugas, organizaciją, ryšį su vartotojais.

Štai keletas pavyzdžių. Tarkime, „Bosch“ skiria dešimtis milijonų eurų – pusę savo tyrimų ir plėtros biudžeto – stipendijoms ir tyrimams, kurie kuria technologijas, naudojančias mažiau energijos. Tai draugiška aplinkai, mažina klimato kaitą. Ir tokie ateityje bus buitiniai elektros prietaisai, kuriuos gamins ateities „Bosch“.  

„Netflix“ siūlo tris kartus ilgesnes mokamas motinystės ir tėvystės atostogas, nei įprasta rinkoje, – beveik metus (52 savaites), kai tuo tarpu HP sutinka mokėti tik už pustrečio mėnesio (10 savaičių). Ši programa padeda „Netflix“ pritraukti talentus, kurie, tikėtina, augina laimingesnius vaikus, o visa šeima turi laiko sugriūti ant sofos ir kartu pažiūrėti filmą per „Netflix“. Ir tik talentai, kurie iš esmės supranta savo klientus, gali sukurti paslaugą, kuria norėtų naudotis šimtai milijonų visame pasaulyje.

Ryšį su vartotojais, o tuo pačiu ir rinkos dalį, pradėjęs prarasti „Gillette“ šiais metais nusprendė prisidėti prie socialinių visuomenės pokyčių – skatinti vyrus būti geresniais žmonėmis. Kiek pykčio, neigiamų komentarų, net prekių boikoto iššaukė šis kompanijos pareiškimas (labai nelengva turėjo būti agentūrai ir įmonės vadovybei tuomet). Tai buvo išties drąsus žingsnis, bet jie suprato, kad kasdienio vartojimo prekė turi keistis kartu su visuomene – nebūtinai sudėtimi, bet privalomai atstovaujamomis vertybėmis. Ir „Gillette“ santykiuose su pirkėjais, kurie darėsi nuobodūs lyg daugelį metų trunkanti santuoka, po audringą barnį sukėlusios kampanijos, atrodo, vėl iš naujo įsiplieskia meilė.

Tad pagalvokite, kokia turėtų būti jūsų įmonė po dešimties, dvidešimties metų, kad išliktų? Koks tuomet bus pasaulis, kas bus svarbu žmonėms? Pats laikas tam pradėti ruoštis.