Kaip bendrauti su žiniasklaida?

Ieva Kniukštienė, Komunikacijos projektų vadovė

Šiuolaikinėje konkurencingoje verslo aplinkoje efektyvus bendravimas su žiniasklaida vaidina svarbų vaidmenį didinant prekės ženklo žinomumą ir skatinant vartotojų pasitikėjimą. Tačiau pastebime, jog nemažai įmonių vadovų su žurnalistais bendrauti vis dar bijo. Nors turi ką papasakoti, nori dalintis savo įžvalgomis ar komentarais, baimė ir nežinojimas, kaip tai daryti tinkamai, dažnai tampa didžiausiu stabdžiu.

Bendraujant su žiniasklaidos atstovais, labai svarbu išlaikyti teigiamą įvaizdį ir užtikrinti, kad jūsų siunčiama žinutė būtų perduota ir suprasta teisingai, todėl tam reikia tinkamai pasiruošti.

Atsiminkite, kad bendravimas su žiniasklaida yra vertinga galimybė didinti savo prekės ženklo žinomumą, išsiskirti iš konkurentų, pritraukti potencialių klientų ir partnerių dėmesį, o kurdami tvirtus ir draugiškus santykius su žurnalistais, galite paskatinti savo verslo augimą. Tinkamas pasiruošimas padės pajusti visas šio bendravimo teikiamas naudas ir atsikratyti baimių.

Taigi, kai kalbėti norisi, bet nežinote, kaip tai reikėtų daryti, pasinaudokite keletu mūsų patarimų:

 

    • Pokalbio metu likite savimi, kalbėkite Jums įprastais žodžiais, įprastu kalbos tonu. Išlaikykite ramybę net ir atsakydami į sudėtingus klausimus ir visada būkite mandagūs.

    • Numatykite sudėtingus klausimus. Nors visų atspėti nepavyks, bet pagalvoti, ko kebliausio Jūsų gali paklausti – verta. Būkite ramūs, prieš atsakydami į juos, padarykite pauzę ir pagalvokite, ką sakyti toliau. Pasistenkite likti pagrindinės pokalbio temos rėmuose.

    • Nebijokite nežinoti. Pripažinti, kad šiuo metu tam tikros informacijos neturite – nieko blogo, tik svarbu tai padaryti tinkamai. Turėčiau pasitikslinti šią informaciją, gal galėčiau Jus informuoti po mūsų pokalbio –  tai puikus atsakas žurnalistui, nutikus tokiai situacijai.

    • Neatskleiskite konfidencialios informacijos. Pagalvokite, apie kokius duomenis, finansinius rodiklius ar veiklos strateginius klausimus galite kalbėti, o apie ką ne. Jeigu dvejojate, verčiau tokios informacijos nepateikti.

    • Pasibaigus susitikimui visada padėkokite. Tai galioja net tada, jeigu pokalbis buvo įtemptas ar ne itin malonus.

Kitą kartą gavę galimybę kalbėti su žiniasklaidos atstovais nebijokite ir pasinaudokite ja. Pamatysite, pasiruošę pagal mūsų patarimus jausitės daug ramiau ir užtikrinčiau. Toks bendravimas tikrai padės jūsų verslui augti, o jums – plėsti pažinčių ratą.