Kaip Z karta renkasi darbdavį?

Paulina Zinkevičiūtė, Jaunesnioji projektų vadovė

Į darbo rinką įsilieja vis daugiau Z kartos atstovų. Ieškodami darbo, jie atsižvelgia į kiek kitus faktorius, nei vyresni kolegos, ir tikisi, kad jų asmeninės vertybės bus suderinamos su įmonės prioritetais. Į ką atkreipti dėmesį kuriant jaunajai kartai patrauklų darbdavio įvaizdį, pataria Paulina Zinkevičiūtė, mūsų agentūros jaunesnioji projektų vadovė:

  • Socialiniai tinklai. Prieš siųsdami savo gyvenimo aprašymą bet kuriai įmonei, Z kartos atstovai būtinai patikrina jų socialinius tinklus – tai vienas lengviausių būdų susidaryti pirminį įvaizdį apie įmonę, jos vertybes bei vidinę kultūrą. Šiai kartai svarbu suprasti, ar įmonė yra prisitaikanti prie naujovių, atvira ir priimanti, kaip joje yra užtikrinama lyčių lygybė ir kokią vietą įmonės gyvenime užima jaunajai kartai svarbios tvarumo temos. Įmonėms, puoselėjančioms šias vertybes ir gebančioms jas iškomunikuoti, Z karta teikia pirmenybę. 
  • Lankstumas. Z karta ieško darbdavio, gebančio kurti lanksčią darbo aplinką ir tai parodyti – dažnu atveju Z karta darbus nori pradėti vėliau arba anksčiau, jiems svarbu turėti galimybę laisvai pasirinkti darbo valandas ir pertraukas, o taip pat rinktis dirbti iš namų, iš biuro, pajūrio ar kaimo. Šie aspektai leidžia darbuotojui pasiekti darbo ir asmeninio gyvenimo #pusiausvyrą, kuri šios kartos įvardijama kaip vienas svarbiausių kriterijų.
  • Papildomos naudos. Darbuotojai, rinkdamiesi naują darbo vietą, kreipia didelį dėmesį ne tik į atlyginimo dydį, bet ir į papildomas naudas, kurias jie gaus, prisijungę prie komandos. Z karta ieško, kuo įmonės išsiskiria iš kitų: komandos #darbostogos arba galimybė kurį laiką darbuotis iš užsienio, modernus biuras, bendri įmonės pietūs, aktyvios komandinės veiklos, išvykos ir pan. Jie nori būti įmonės kultūros dalimi ir turėti galimybę darbe atsikvėpti nuo einamųjų užduočių, labiau susibendrauti su komanda.
  • Karjeros galimybės. Ši karta nori žinoti, kokios įmanomos karjeros galimybės naujoje įmonėje. Tyrimai rodo, kad Z kartos darbuotojai tikisi pirmojo paaukštinimo pareigose vidutiniškai praėjus nuo 6 mėnesių iki 1,5 metų. Jiems svarbu turėti aiškų planą, kokius rezultatus reikia pasiekti, kad galėtų būti paaukštinti. Tikimasi, kad įmonė sudarys sąlygas tobulėjimui bei mokymuisi. Taip pat patartina vesti reguliarius asmeninius pokalbius progreso įvertinimui – tiek darbuotojai, tiek jų vadovai žinos, kaip jiems sekasi. Nes praradus ryšį su Z kartos darbuotoju, greitai prarandamas ir pats darbuotojas – šios kartos atstovams nėra sunku keisti darbus.  

Trečdalis Z kartos atstovų mano, kad jie yra daugiausia dirbanti karta. Vis dėlto, ar taip jauni darbuotojai elgsis Jūsų įmonėje, priklausys nuo jiems kuriamos motyvacijos ir vidinės kultūros. Jaunosios kartos įtraukimas į komunikaciją – vienas iš juos motyvuojančių veiksnių.  

Pasitarkime, jei ieškote būdų, kaip pritraukti ir išlaikyti Z kartos darbuotojus. Jaunieji kolegos gali būti puikus komandos papildymas – jie greitai semiasi patirties ir gali atnešti daug inovatyvių ir kūrybiškų idėjų Jūsų verslui bei užtikrinti kartų įvairovę.

Leave a Reply

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *